Annonser från BloggPartner

Kill Theory

Hej alla läsare!♥

''Den känns lite löst baserat på Battle Royale, men otroligt mycket sämre utfört.''



Ett gäng ungdomar firar att de har tagit sin examen. Men de stöter på en sadistisk mördare som precis har blivit frisläppt ifrån det mentalsjukhus som han har suttit inlåst på.  Mördaren tvingar dem i en lek som går ut på att döda varandra för att själva kunna överleva. Kommer dem kunna döda varandra?

Den känns lite löst baserat på Battle Royale, men otroligt mycket sämre utfört. Visst karaktärerna är ganska idiotiska och typiska, men sådant brukar jag inte ha problem med eller störa mig på, men här störde jag mig på det faktiskt. Jag trodde att filmen skulle vara lite annorlunda och att istället för att ungdomarna fick springa runt lite hur dem ville så trodde jag att alla skulle vara tvingade att sitta i ett rum och bli tvingade att döda varandra på olika groteska sätt, men nej så var det inte. Den saknade spänning och en intensiv känsla som brukar få mig sätta på spänn igenom en underbar skräckfilm, men det här var inte särskilt bra. Vissa scener hade potential, men annars var filmen inte så bra. Jag hade gärna sett lite mer bakground story om mördaren. En svag tvåa får den för att jag har sett sämre.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är så många filmer där är idén är det bästa och utförande inte bra alls, vilket är synd :/ Jag har inte sett den här, men får nog ge den en chans trots att jag troligtvis blir besviken.

2011-01-23 @ 13:56:25
Postat av: Candy

Så tråkigt när idén är god men det failar i praktiken. :(

2011-01-23 @ 15:00:48
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Candy

Var har du fått jobb förresten och hur mycket kommer du att jobba?

2011-01-23 @ 23:27:09
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0