Annonser från BloggPartner

Popiól i Diament (Ashes and diamonds)

Hej alla läsare!

''Historien fångar mig inte riktigt från början, men den får mig mer intresserad då den blir bättre i andra halvan.''



Popiól i diament: Utspelas i Polen just vid andra världskrigets slut. Den unge motståndskämpen Maciek får order om att döda en kommunistisk distriktsledare. Tidigare har han haft lätt för att döda, men på hotellet, där statsmannen befinner sig, möter han en kvinna som får honom att börja tveka.

Regisserad utav Andrzej Wajda och är den andra filmen jag ser som han har regisserat. Historien fångar mig inte riktigt från början, men den får mig mer intresserad då den blir bättre i andra halvan. Det som är det bästa i filmen är fotot som är väldigt snyggt. Dialogen är också bra, men filmen är lite tråkig ibland och även om jag vill bli väldigt engagerad i de karaktärer som finns i filmen så blir jag aldrig riktigt det. Även här är det så charmigt med polska och jag kan inte låta bli att nästan fascineras utav det språket. När jag är i Polen så tänker jag inte alls så mycket på språket och att jag själv kan det, men när jag ser filmer där dem pratar polska så reagerar jag helt annorlunda. Den är ändå välspelad, men det fattas lite för mig för att den ska få ett högt betyg, men en stark trea får den.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för tipset. Behöver fler tips på utländska filmer (förutom USA) so keep 'em coming!

2011-02-07 @ 18:42:07
Postat av: Lina

Nej da, du kan andas lugnt. Det är någon från polen som ständigt byter sitt ip-nummer, länkar till en ny skapad blogg var gäng som innehåller exakt samma 2 inlägg, och skriver något i stil med "fin blogg, välkommen till min". Har råkat klicka in mig på bloggarna 2-3 gånger då jag inte fattade att det var samma jävla person var gång och det skriker virus varning om det hela.

2011-02-07 @ 19:49:59
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Millan

sv: nej det har jag inte, jag har som sagt inte lyssnat så länge. Men jag hoppas att jag får chansen att uppleva en någon gång! :D



sv 2: Gör det! Det är en mycket bra bokserie, den har kanske inte det bästa språket igenom de första boken, men det blir bättre lite längre fram! Darren Shan är kung!^-^



Låter som en intressant film btw! Om jag får chansen ska jag absolut se den!

2011-02-07 @ 21:24:29
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: MS CHANNEL BLACK

Jag ska nog ändå försöka se filmen när jag hinner, bra dialogr är A och O för mig ;D



Hej!



Känner du ngn som fått SPARKEN PGA FACEBOOK?



Jag behöver intervjua ngn till en artikel för Journalisthögskolans tidning FEMTE STATSMAKTEN!



Maila [email protected] om du känner ngn som känner ngn, eller du själv!



2011-02-08 @ 11:56:22
URL: http://channelblack.blogg.se/
Postat av: ESSEM, Selena M

hoppas du får en bra vecka!

2011-02-21 @ 14:05:41
URL: http://essems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0