Annonser från BloggPartner

Mina tankar om Oscarsgalan

Hej alla läsare!

''Jag tycker att Black Swan borde ha vunnit fler priser och jag tycker att det är tråkigt när nästan samma filmer vinner priserna.''



Själva showen och underhållningen var inte lika rolig eller bra som förra året när Neil Patrick Harris öppnade showen med en sång. Jag måste faktiskt hålla med om att James Franco var väldigt stel och jag hade förväntat mig något annat från honom. Skämten var sådär, men nu går jag vidare till själva resultaten. Jag skulle ha blivit så sur om Black Swan inte hade vunnit någonting, men Natalie Portman fick Oscar för kvinnliga huvudrollen i Black Swan. Jag tycker att Black Swan borde ha vunnit fler priser och jag tycker att det är tråkigt när nästan samma filmer vinner priserna. Tyvärr har jag inte hunnit se alla filmer som var nominerade och jag önskar att jag hade hunnit se The King's Speech eftersom att den vann några priser, men för mig var vinnaren för bästa film helt klart Black Swan.

Det var roligt att Alice i Underlandet vann två stycken priser, men tyvärr tråkigt att Helena Bonham Carter inte vann priset för bästa kvinnliga biroll för jag gillar henne väldigt mycket. Jag tycker även att det var roligt att Tron: Legacy var nominerad för en kategori, men den vann inte. Inception vann nästan alla ljudkategorier, men jag tyckte att 127 timmar skulle ha vunnit i en utav ljudkategorierna. Jag hoppas på mer underhållning nästa år och att det inte blir så uppenbart vilka som vinner, jag tycker att det ska vara mer överraskningar.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: moa

Jag hoppades på The King's Speech hela tiden! En fantastisk film. Flög i taket när den vann bästa film och colin firth bästa manliga skådespelare, åh :D



Blev även tokglad när jag Rick Baker vann pris för The Wolfman, åh <3

2011-02-28 @ 16:04:53
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är så roligt att Natalie Portman vann! :D

2011-02-28 @ 17:22:14
Postat av: Millan

Blö, jag missade galan efter som jag var tvungen att vara pigg idag till en viktig föreläsning som hölls idag i skolan. Men sen idag märkte jag att vi inte ens har kanal nio så .. :P Blö som sagt

2011-02-28 @ 20:56:32
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja vill så gärna se Black Swan

2011-03-01 @ 11:20:30
Postat av: Anonym

Det var jag som kommenterade om att Natalie Portman är min favoritskådis, eller ja du kan ju se det på ip-adressen och jag måste bara säga det igen, hon var så värd sin oscar för Black Swan, ÄNTLIGEN!



Galan var tråkig och jag är inte alls nöjd med Francos eller Hathaways prestationer, stela och tråkiga bara. Jag gillade dem flesta filmerna som vann, men jag håller med dig om att Black swan borde ha vunnit många fler priser. Den var bästa film i mitt huvud iallafall.



Inception brydde jag mig inte så mycket om , tycker den är ganska överskattad, men The King's Speech gillar jag väldigt mycket och var glad över att den vann bästa film (om inte Black Swan vann så var jag glad att The King's Speech gjorde det)



Du får gärna mejla dina svar till mig eller svara i din blogg för jag vill gärna ha svar på mina kommentarer.

2011-03-05 @ 23:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0