Annonser från BloggPartner

Love and other drugs

Hej alla läsare!♥

''Jag tycker att filmen blandar in lite för många genres utan att kunna göra det på ett bra och smidigt sätt.''


Love and other drugs: Jamie är en slipad säljare inom den cyniska läkemedelsbranschen. Med sin charm och skärpa gör han succé och inget verkar stå i vägen för hans lysande karriär. Tills han möter Maggie, ett yrväder vars enda fokus ligger i att ta tillvara på allt vad livet har att erbjuda. Jamie blir förälskad men är han villig att ge upp sina drömmar för en kärlek som omöjligen kan ha en framtid?
Jag såg den här på Lucia Movie night den 13 december 2010, så det var en förhandsvisning. Det här var den sista filmen utav tre som vi såg och jag var ganska trött då för klockan var väl runt 5-6 på morgonen. Jag tycker att filmen blandar in lite för många genres utan att kunna göra det på ett bra och smidigt sätt. Ena sekunden är det en komedi och den andra en riktig sorglig dramafilm och visst kan det funka, men inte i den här filmen tycker jag. Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway gör ett grymt bra jobb och är väldigt trovärdiga i sina roller. Jag kände sympati för karaktärerna, men det gjorde mig ändå inte alls så engagerad i filmen, vilket är synd för den hade potential. Den funkar för stunden och den är inte tråkig, men inte så speciellt heller så den får en stabil trea.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: hannahelisabetlarsson

Okeej, men så kan det vara ibland. ^^

2011-02-10 @ 11:36:31
URL: http://hannahelisabetlarsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag tycker att den här var tråkig och storyn var inte alls bra. Jag skrattade inte ens en enda gång så tyvärr är det här en bottenfilm för mig :/

2011-02-10 @ 12:34:17
Postat av: Candy

Laddade ner den precis, du gav den en trea & Marielle sa att den var bra så då lär jag ge den minst en tvåa i alla fall. ^^

2011-02-10 @ 21:38:16
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: angelica

den vill jag se!

2011-02-11 @ 09:14:25
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Vendela

Hm,jag som hade tänkt se den...Kanske duger som lätt underhållning bara.

2011-02-11 @ 18:51:28
URL: http://cherryize.blogg.se/
Postat av: Lina

Tyvärr måste man vara insatt i Maggies sjukdom för att uppskatta den filmen till fullo. Förstår man sig på sjukdomen blir den bra mycket bättre.



Vad köpte du för några filmer idag? Jag blir nyfiken!

2011-02-11 @ 20:00:46
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0