Annonser från BloggPartner

Dream home

Hej alla läsare!

''Det är t ex en kille som får en en krossad bong i halsen och en annan tjej som får en stor planka in i munnen''



Dream Home: Cheng är en ung kvinna som ägnar all ledig tid åt sin yngre bror och sjuke far. Hennes livslånga dröm är att få äga en fin lägenhet – en dröm hon är villig att göra allt för att uppnå även om det innebär att en hel del blod behöver offras.

Det var en läsare som ville att jag skulle recensera fler asiatiska filmer och här kommer en som jag såg ganska nyligen. Den börjar faktiskt skitbra och den obehagliga stämningen som finns i början håller sig igenom hela filmen. Alla dödsscener är väldigt kreativa och originella. Det är t ex en kille som får en en krossad bong i halsen och en annan tjej som får en stor planka in i munnen och hon lever efter att ha fått in den och går omkring med den.

Filmen är ganska skruvad och man vet aldrig riktigt vad som kommer hända. Något negativt med filmen är tidshoppen som kan förvirra, man måste tänka till två-tre ggr för att förstå sammanhangen. Jag tror att gore-älskare kommer uppskatta den här filmen. Cheng är helt fucking crazy i den här filmen och det är härligt att se fler onda kvinnliga karaktärer i skräckfilmer som man kommer komma ihåg. Filmen visar hur en normal sak som att vilja köpa en lägenhet kan helt flippa och bli extremt bisarr.



300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tror nog du kommer gilla 127 timmar, eller jag hoppas du gör det iaf.

2011-02-02 @ 21:21:28
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: André

Jag tycker att det här är en trea, riktigt bra gore, men annars ganska tunn.

2011-02-19 @ 12:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0