Annonser från BloggPartner

127 hours

Hej alla läsare!

''Sista 20 minuterna satt jag med gråten i halsen''



127 hours: En historia baserad på en verklig händelse. Aron Ralston är en äventyrare som råkar fastna vid ett klippblock mitt i Utahs öken och måste hålla sig vid liv för att räddas. Man får följa med då han minns saker som har hänt i hans liv.

När jag såg den här filmen tänkte jag hela tiden på hur otroligt bra gjord den är. Den är smart upplagd och tekniskt väldigt snygg. Sista 20 minuterna satt jag med gråten i halsen och det gjorde så ont i min hals för att jag ville gråta, men jag är en sån person som absolut inte kan fälla en tår om andra finns i min omgivning, jag har tillochmed svårt att göra det i min ensamhet.

Filmen berörde mig oerhört mycket och jag tycker att musiken hjälpte till en del, för jag tycker att skaparna hade valt rätt musik till varje tillfälle. James Franco gör en superbra insats och jag känner med honom. Det kändes ganska klaustrofobiskt när han satt fastklämd och jag själv kände mig fastklämd ibland. Jag tycker att Danny Boyle gör bättre och bättre filmer och enligt mig är det här hans bäst hittills. Det här är den bästa biofilmen som jag har sett hittills i år, ska bli spännande att se fler filmer från Danny Boyle.


Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Vill så gärna se den här! Kul att du tyckte om den. Tycker du att den här är bättre än Black Swan? Jag tycker alltid att James Franco gör bra ifrån sig.

2011-02-13 @ 13:52:44
Postat av: Anonym

Riktigt bra film och jag gillar oxå musiken.

2011-02-13 @ 13:56:56
Postat av: Jenny - Läskiga Bloggen

Jag ska se denna på bio jag med! Har längtat massor :D

2011-02-13 @ 14:35:46
URL: http://jennyemelielarsen.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag misstänkte att du skulle gilla denna filmen.

2011-02-13 @ 18:18:12
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den här är så bra!

2011-02-19 @ 13:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0