Annonser från BloggPartner

Lady Snowblood

Hej alla läsare!

''Gillar ni Samurai-fighter, blod, bra manus och avhuggna kroppsdelar?''


Lady Snowblood: Yukis familj dödas av några kriminella. Yukis mor utnyttjas och hamnar sedan i fängelset. Hon svär att hämnas och föder Yuki som ska uppfostras för att hämnas.
Jag köpte Lady Snowblood & Lady Snowblood II på sci-fi mässan för jag har velat se dem väldigt länge. Det var dessa filmer som inspirerade Quentin Tarantino till att göra Kill Bill och det syns på otroligt många ställen i filmen. Från scenval till kameravinklar! Gillar ni Samurai-fighter, blod, bra manus och avhuggna kroppsdelar? Ja då är det här rätt film för er, även rätt film för mig. Blodet är väldigt väldigt rött, målarfärgsrött, men jag tycker bara att det är charmigt i filmer som denna.

Den hoppar fram och tillbaka i tiden ibland och det gäller att hänga med, men jag tycker att man blev överraskad ganska ofta och jag ville se tvåan så fort ettan var slut. Något som var lite tråkigt var en scen som slutade på ett helt annat sätt än vad jag hade förväntat mig och därför får den här filmen en fyra istället för en femma, men den är väldigt grym ändå!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Den här är mycket bättre än tvåan. Ska du recensera den också? :)

2011-12-06 @ 00:48:26
Postat av: sugarhearted

Kvinnan är ju snygg i alla fall, kanske man kan se den då? Haha HEHE

2011-12-06 @ 16:03:21
URL: http://sugarhearted.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0