Annonser från BloggPartner

Många bloggars syn på kroppen

Hej alla läsare!♥c

''Jag ville konstant gå ner mer och jag tittade på min kropp hela tiden, försökte hitta nya saker som var fel och fick panik om jag gick upp 200 gram.''


Jag kikar in på ganska många bloggar och tyvärr möts jag utav samma typ av syn på kvinnans kropp. De flesta skriver om hur smala de vill vara och att dem måste banta och gå på dieter (och enligt mig är dem redan riktigt smala) och det verkar som att man måste vara så smal som möjligt och ha på sig det senaste inom modet (självklart måste det ju kosta mycket pengar också och vara från rätt märken) för att dem ska kunna acceptera en. Det är inget fel på ifall man vill klä sig i märkeskläder det är inte det som är poängen i det här inlägget, utan min poäng är att så många tjejer blir påverkade utav vad man skriver och många bloggar skickar ut fel signaler angående kroppen och ''hur man ska vara enligt dem''.

Min blogg står verkligen inte för något sådant. Jag har på mig vadfan jag vill och jag ser ut hur jag vill så länge jag är bekväm med min kropp och det jag har på mig ser jag ingen poäng med att försöka ''passa in'' hos andra som har en annan syn. Jag gillar min kropp nu trots att jag var smalare förut, men bara för att jag var smalare förut var jag inte lycklig. Jag ville konstant gå ner mer och jag tittade på min kropp hela tiden, försökte hitta nya saker som var fel och fick panik om jag gick upp 200 gram.

Jag blev sjuk, var tvungen att åka till sjukhus för njurproblem (ingenting relaterat med min ätstörning jag hade då) och när man är njursjuk så brukar de flesta organ i kroppen expandera och man har lättare att behålla vattenvikt vilket gjorde att jag gick upp ungefär 8-9 kilo och från början mådde jag dåligt för det var riktigt svårt att gå ner, men efter ett tag tänkte jag bara fuck it! Jag vill inte att mitt liv ska kretsa kring mat och min kropp, för då kommer jag att missa att leva mitt liv på riktigt. Jag började på MMA och insåg att jag har en bra och stark kropp, jag tycker att min vikt är bra som den är nu vilket är 60 kilo och jag skäms verkligen inte för att säga hur mycket jag väger (vilket jag gjorde förut).

Jag vill verkligen att fler ska känna sig bekväma med sina kroppar och tyvärr blir man påverkad utav media, omgivningen och annat vilket gör att man ofta tänker på sin kropp, men jag hoppas att ni kan tycka om eller åtminstonde acceptera eran kropp precis som det är.
Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Kattis

Du är så klok och fin, Sara!

2011-08-02 @ 22:19:51
Postat av: Henrik_

Mums ju :)

2011-08-03 @ 08:06:39
Postat av: Anonym

Riktigt bra skriver och jävligt modigt av dig!

2011-08-03 @ 16:50:05
Postat av: Emilia

Bra skrivet! Själv är jag inte alls nöjd med min kropp, fast jag skriver inte mycket om det i min blogg. Jag vill gå ner i vikt, jag behöver gå ner i vikt eftersom jag vet att jag kommer må bättre då (om jag blir av med min övervikt) både psykiskt och fysiskt. Det behövs självförtroende för att orka gå ned i vikt också. Men du har självklart rätt på alla punkter vad gäler detta du skrivit om.

2011-08-03 @ 17:58:43
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra skrivet, som många andra påpekar så är du riktigt modig. Härligt att du är så öppen.

2011-08-04 @ 14:43:18
Postat av: Anonym

Du är fantastiskt snygg och skriver skitbra du har bra tankar och är en förebild. För många älskar älskar dig och din blogg

2011-08-08 @ 00:42:10
Postat av: Frida

Riktigt bra skrivet! :) Du är fin!

2011-08-08 @ 22:08:13
Postat av: En annan tjej

Väger ca 72 kg, 174 cm lång och det tycker jag är bra!

2013-03-30 @ 00:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0