Annonser från BloggPartner

Carrie

Hej alla läsare!

''Nu när jag såg den för andra gången upptäckte jag nya saker som jag inte hade tänkt på förut.''



Carrie: Skolflickan Carrie har en övernaturlig förmåga som innebär att hon kan flytta saker med hjälp av tankekraft. Detta leder till en katastof för hennes plågoandar...baserat på en Stephen King-roman.

För någon dag sedan i skolan fick vi se Carrie, jag hade redan sett den en gång, men det var riktigt kul att få se den igen. Nu när jag såg den för andra gången upptäckte jag nya saker som jag inte hade tänkt på förut. Hur anslaget kopplas ihop med brytningspunkten och den påverkade mig mer känslomässigt den här gången.

Sissy Spacek som spelar Carrie gör det riktigt bra, hon gör rollen rysligt bra. Det är främst hennes ögon och ansiktsuttryck som är perfekt. Trots att musiken är ganska så övertydlig i många scener, så känns det aldrig heller fel. Det som filmen hela tiden leder upp till är den speciella balscener som är riktigt bra. Carries ögon är det som fångade mig och fick att inte titta bort någon sekund. Mamman spelas också riktigt otäckt och bra.






300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Det är alldeles för längesen jag såg "Carrie". Tyckte den var riktigt bra. Älskade skådespeleriet, fotot och musiken.

2011-08-31 @ 10:15:18
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Linn

Ruskigt bra film det där!!

2011-08-31 @ 13:52:34
Postat av: Micke

Det finns även en version från 2002 som gjordes för TV, Angela Bettis spelar huvudrollen i den.

2011-08-31 @ 15:16:02
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Aficionadon

Tycker väl den är ok, känns väldigt överskattad. Sen är Sissy Spacek så jävla ful att jag stör mig på henne.

2011-08-31 @ 17:03:55
URL: http://aficionadon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0