Annonser från BloggPartner

An Empress and the warriors

Hej alla läsare!

''Kärlekshistorian var vacker och krigsscenerna var snyggt koreograferade.''



An Empress and the warriors:
I det gamla Kina då landet var uppdelat i flera olika länder råder det krig mellan länderna och alla vill ta över makten. Kungen i ett av länderna dör och lämnar över tronen till sin dotter Yen Feier. Eftersom hon är en kvinna finns det många i landet som är skeptiska att ha henne som den styrande handen, inte minst hennes kusin som vill döda henne för att kunna styra landet själv. Hon blir dock räddad av en krigare från fiendens land som hon blir kär i, hon måste nu välja mellan att antingen att styra sitt land eller att följa sitt hjärta.

Väldigt snygg film och bra handling. Jag tycker att historian i filmen presenteras och utvecklas på ett spännande sätt. Jag gillar såna här asiatiska filmer som tar upp den här typen utav ämne om kejsarinnor och kejsare. Kärlekshistorian var vacker och krigsscenerna var snyggt koreograferade. Jag satte mig snabbt in i handlingen och fick sympati för kejsarinnan. Det här var en riktigt chansning när jag köpte den i Polen, hittade den i en rea låda och det visade sig vara en riktigt bra chansning.




 

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0