Annonser från BloggPartner

The Children

Hej alla läsare

''Man får ganska obehagliga vibbar från alla barnen.''



The Children: Det är juletider och två familjer gör sig redo att fira tillsammans i ett avlägset lanthus. Men snart störs friden av att barnens beteende oförklarligt förändras, med fruktansvärda konsekvenser och snart blir det en kamp för liv och död.

Jag blev positivt överraskad utav denna och trodde att den skulle vara mycket sämre. Stämningen byggs upp bra innan någonting händer och man får ofta hintar om att någonting inte står rätt till. Man får ganska obehagliga vibbar från alla barnen. Jag tycker ofta om skräckfilmer som handlar om onda barn, för hur ofta skulle man misstänka sina egna barn?

Det fanns många bra blodscener i filmen och ett och annat utstickande ben, men det hade gärna fått vara ännu mer gore-scener i filmen och blodregn. Det som drog ner betyget var att den ibland var ganska långsam och inte tillräckligt mycket pow in your face under vissa scener. Filmen får en stark trea och den var definitivt värd 19 kronor på dvd som jag gav för den!

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Eriiza

Men egentligen, är inte de bästa skräckfilmerna grundade

på att det finns med en läskig liten unge som skrämmer alla och smyger sig på ? =O

2011-04-22 @ 12:17:12
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

På stan blir jag riktigt rädd för dem, de står där och glor på mig.

Även de dagar jag ser "normal" ut ! ;D

De pekar på mig, då pekar jag tillbaka ! =P

2011-04-22 @ 13:51:21
URL: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

När det gäller "The Children" vet du ju redan att jag tycker annorlunda. Tyckte dels att den inte var särskilt bra gjord, men framförallt att den hade undertexter som inte var okej och det är främst för det sistnämnda som den kommer med på min sämsta-lista. Min recension finns på bloggen, kategori maj 2010 om jag inte minns fel. Tänkte länka till den när nämnda lista kommer upp, vilket förhoppningsvis blir i helg! Glad påsk förresten!

2011-04-22 @ 18:03:54
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Jenny - Läskiga Bloggen

Jag tyckte denna var skitläskig, fan vad jag hatar ungrana! Gjorde mig mer rädd för barn än vad jag redan är ;)

2011-04-22 @ 18:32:01
URL: http://jennyemelielarsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0