Annonser från BloggPartner

Sucker Punch

Hej alla läsare!

''Förra året var det Kick-ass, det här året är det Sucker Punch som kickar ass på bioduken från första början till slutscenen.''



Sucker Punch: Vi får följa med in i en ung flickas drömvärld som blir hennes flykt undan en betydligt mörkare verklighet i fångenskap. Tillsammans med fyra medfångar bestämmer hon sig för att rymma men flyktvägen är fylld av våldsamma faror och det blir allt svårare att skilja på vilka som är verkliga och vilka som bara finns i fantasin...

Wow Wow Wow vilket anslag som träffade rätt i magen. Att förmedla saker genom att bara använda så få ord dialoger och med mycket bilder istället är riktigt bra fick jag lära mig på min filmutbildning och det gör denna film. Anslaget är vackert, sorgligt och berättar precis det den ska berätta utan ett enda ord. Filmen utspelar sig på tre olika nivåer och fotot är satt därefter. I den riktiga världen är grått och tråkigt. I den andra världen är alla patienter dansar, har snygga outfits och tar emot rika kunder som kommer och besöker dem. I den tredje världen är huvudrollen plus fyra andra patienter riktiga kick-ass tjejer som slåss mot döda tyskar, orcher & massa annat.

Filmen är sjukt snygg och jag var precis på rätt humör för att se den här filmen. Jag ville se snygga scener, bra fighter och bra musik och vet ni vad? Det är precis det filmen levererar. Visst filmen har inget djup, men enligt mig måste inte varje film ha djup för att lyckas vara bra. Om det ni söker i filmer är djup och oscars-vinnande skådespeleri så är det här helt fel film för er, men jag rekommenderar den till alla som gillar den här typen utav filmer.

Det finns många slow-motion sekvenser i filmen och jag kunde ju ha stört mig mycket på det, men det gjorde jag inte alls. Det finns så många snygga kamerarörelser att jag tappade bort räkningen på hur många. Förra året var det Kick-ass, det här året är det Sucker Punch som kickar ass på bioduken från första början till slutscenen.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Micke

Den här vill jag se! Verkar vara en film i min smak. Ska skaffa den på DVD sen när den släpps.

2011-04-09 @ 18:16:57
URL: http://mickemovie.bloggagratis.se/
Postat av: Emilia

Värkar som om kära Zack Snyder har lyckats igen ^-^ Can't wait to see it!

2011-04-09 @ 18:46:13
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cool film, håller med dig om allt. Babydoll är bäst och jag är glad att du också gillade filmen lika mycket som mig. Härlig blogg du har! ;D

2011-04-10 @ 17:24:19
Postat av: Placebohoe

Anonym: Kul att du gillar den! =) Tack =)

2011-04-10 @ 17:33:09
URL: http://placebohoe.blogg.se/
Postat av: Anonym

SKITBRA! Älskar Sucker Punch!

2011-04-10 @ 23:28:59
Postat av: filmitch

Njae här tyckte vi nog inte alls lika.

http://filmitch.wordpress.com/2011/04/13/comborecension-sucker-punch-2011-usa/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0