Annonser från BloggPartner

Skräck från Australien

Hej alla läsare!

Det har kommit en hel del skräck från Australien och dem flesta är ganska bra.



Jag tycker att dem har en annorlunda stämning i sina skräckfilmer som gör dem bra. Nu tar jag upp några skräckfilmer oavsett ifall jag tycker att dem är bra eller inte.


1. Wolf Creek: Tre backpackers på en avskild plats i Australien hamnar i fara när de tar emot hjälp av en vänlig lokalinnevånare. Det var ett tag sedan jag såg den här, men jag har den på DVD och ska nog se om den. Då kanske det kommer en recension.



2. Dying Breed: Fyra forskare är ute och knallar i Tasmaniens djungel för att forska om tigrarna som finns där. Men olyckligtvis så springer dom på en hungrig kannibalstam.



3. The Reef: En fritidsbåt sjunker i vattnen utanför Sydney. De överlevande kämpar för sitt liv med en vithaj som jagar dem i vattnet. Den här filmen recenserade jag ganska nyligen, bara att kolla tillbaka någon sida eller gå in på min skräckkategori så hittar ni den där. - RECENSERAD



4. Road Kill: Fyra unga vänner som kampar i ödemarken i Australien blir plötsligt prejade av vägen av en mystisk långtradare. När dom närmar sig långtradaren för att konfrontera föraren så bevittnar dom vad dom tror är ett mord. Dom bestämmer sig för att stjäla lastbilen för att ta sig till närmsta stad för att söka hjälp. Men det visar att den enorma lastbilen innehåller en hemskare helighet än vad dom kunde någonsin ana. - RECENSERAD


5. The Loved Ones: En sjuttonåring vid namn Brent som fortfarande sörjer sin döde far, tackar nej till att gå på skoldansen med Lola, den tystaste flickan i skolan. Hon och hennes pappa kidnappar honom och Brent måste slåss för sitt liv för att överleva det makabra ”firandet” de tänker ge honom. - RECENSERAD



6. The Clinic: Beth reser runt landet med sin fästman och vaknar upp en dag på en isolerad klinik och frågan blir hur långt kommer hon att gå för att rädda sitt barn.



7. Primal: Det är nu tolv tusen år sedan en grottmänniska försökt varna om ett okänt väsen, men slukades själv av den uråldriga ondskan. Nu har sex vänner på en studieresa slagit läger i samma avlägsna vildmark. Men när en av dem tar ett dopp i ett närliggande vattenhål, blir hon febrig och regregerar till ett aggressivt primaltillstånd där hennes följeslagare blir hennes byte. När en annan börjar övergå till samma djuriska skick inser gruppen att de måste döda eller dödas. Förr eller senare kommer att behöva ge sig in i bergsgrottorna och konfrontera orsaken till den monstruösa förödelse som drabbat dem alla.- RECENSERAD


8. Territory: AKA Rogue, En idyllisk flodtur i den australiska vildmarken förvandlas till en levande mardröm då någonting plötsligt kommer upp ur djupet och sänker båten med våldsam kraft. En jättelik krokodil skymtar medan de överlevande lyckas ta sig i land på en ö mitt i floden. Men de är långt ifrån säkra - snart går solen ner och tidvattnet börjar sakta stiga. Förr eller senare måste de simma i land.

Om ni vill att jag ska recensera någon av dessa filmer som inte är recenserade så är det bara att hojta till! ;)

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: BlueRoseCase

Jag minns att jag avskydde karaktärerna i Wolf Creek, men det börjar bli dags att se om den tror jag. Minns också att den lämnade en rätt obehaglig känsla.

2011-04-07 @ 08:28:02
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Emma

The loved ones är väldigt bra, en utav de bästa filmerna förra året. Kul med annorlunda skräckisar.

2011-04-07 @ 11:16:10
Postat av: Emilia

Det är en del av de där filmerna som jag ABSOLUT vill se!!

2011-04-07 @ 17:06:46
URL: http://trustingeternity.blogg.se/
Postat av: Emilia

svar: de flesta faktiskt! :3 förutom The Loved Ones, den har jag sett ^-^

2011-04-07 @ 17:30:29
URL: http://trustingeternity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0