Annonser från BloggPartner

Samaritan girl

Hej alla läsare!

''Jag tycker att skådespelarna är duktiga och bra på att förmedla riktiga känslor som gör att filmen känns autentisk.''



Samaritan girl: För att tjäna pengar till en resa så väljer en ung tjej att prostituera sig i hemlighet. Hennes kompis, som inte alls är lika förtjust i det hela, dras så småningom även hon in. Med tiden så lär hon sig att dessa män inte är så onda som hon först trodde. Riktiga problem blir det när hennes pappa oturligt nog ser henne när hon är med en kund. Han väljer att ta saken i egna händer.

Detta är tredje filmen som jag ser utav Kim Ki-Duk och det är den bästa hittills. Filmens andra hälft är definitivt bättre och lyfter hela filmen när fokusen hamnar med på pappans känslor. Det som alltid har spelat största roll i Ki-Duks filmer är relationer mellan människor och känslor. Jag tycker att skådespelarna är duktiga och bra på att förmedla riktiga känslor som gör att filmen känns autentisk.

Fotot är som vanligt väldigt fint, men han är duktig på att lyfta fram förhållanden och hur människor påverkas utav olika situationer. Jag gärna velat lära känna de två flickorna bättre och hämnden hade gärna fått vara lite mer brutal, men filmen landar på en stabil fyra.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker oxå att det här är hans bästa film. bra historia och bra filmat.

2011-04-25 @ 17:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0