Annonser från BloggPartner

Nostalgiskräckisar

Hej alla läsare!

Nu kommer en lista över mina Nostalgiskräckisar och vad dem betyder för mig idag.

Jag vill så gärna vara liten igen och få tillbaka alla dem mysiga känslorna. Känner ofta att tiden går så fort förbi, men det finns alldeles för många filmer att se....suck.

1. Halloween-filmerna
Självklart hamnar första Halloweenfilmen på första platsen eftersom att det var den första skräckfilmen jag såg när jag var 6 år. Det var den filmen som verkligen tände mitt intresse för lite mörkare saker. Några år efter att jag såg den hyrde jag resten utav Halloween-filmerna och jag tittade på dem väldigt ofta. Michael Myers är och förblir den mest creepy karaktären i en skräckfilm för mig.

2. Scream-trilogin
Jag har tidigare nämnt att jag började kolla på Scream filmerna vid 11-12 års ålder och att jag skrev mitt eget manus till Scream 4 när jag var 12 och spelade in den. Det var just Scream filmerna som fick mig att börja skriva egna manus och tänka mer i riktigt filmbanor.

3. Cherry falls
Ännu en film som jag kunde se om och om igen. Jag måste även erkänna att jag ville se ut som Brittany Murphy gjorde i den här filmen och det var även den här filmen sonm inspirerade mig till att börja klä mig lite mer alternativt. Jag började använda svart nagellack när jag var 12 och det gjorde ingen annan i min klass på den tiden och dem flesta kollade ofta konstigt på mig för det.

4. Lovers lane
En film som jag också såg ofta när jag var mindre, men som jag inte alls kommer ihåg särskilt bra nu tyvärr. Ska försöka hitta den på dvd någonstans och köpa den så att jag kan se om den. Det jag minns utav den är bara bra saker och jag får bara positiva känslor när jag tänker tillbaka på den.

5. Fredagen den 13:e filmerna
Jag kollade nästan bara på Slashers när jag var yngre, som nu framkommer i det här inlägget, men jag gillade verkligen upplägget i dem filmerna och jag tyckte alltid att det var lika spännande att lista ut vem som var mördaren och hur mordscenerna skulle se ut. Jag blev genast kär i Fredagen den 13:e filmerna och tyckte att Jason Voorhees var hur cool som helst.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Underbart inlägg! Ska skriva ett liknande inom kort :) Tack för filmen och teckningen! Fick hem paketet idag!!

2011-04-26 @ 20:25:03
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Emma

Det här inlägget får mig att tänka tillbaka på filmer jag såg när jag var liten. Fina minnen och mysiga filmer. Jätte bra inlägg. =D

2011-04-26 @ 20:54:55
Postat av: Ricky

Wow! Cherry Falls och Lovers Lane, det var en evighet sedan man såg dom.

Jag hyrde också såg också väldigt mycket på just slasher-filmer när jag var yngre. Det gör jag ioförsig fortfarande. Favoritgenre inom skräckgenren.

Och vad gäller min slashersmak så har den mer eller mindre i samma ordning som din.

2011-04-26 @ 22:44:30
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: Ricky

Vart kommer den där bilden med Jason och Mrs. Voorhees ifrån förresten? Den var riktigt grym.

2011-04-26 @ 22:46:26
URL: http://themoviedungeon.blogg.se/
Postat av: BlueRoseCase

Du kommer på så bra och roliga listor! Själv har jag nog inga nostalgifilmer, inte vad jag kan komma på spontant. När det gäller musik däremot...

2011-04-27 @ 08:40:13
URL: http://bluerosecase.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

Jason Voorhees > Michael Myers.

2011-04-27 @ 15:51:44
URL: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Angelica

åh gillas! :D

2011-04-27 @ 19:15:59
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Mysigt inlägg. tittade mkt på slashers jag med men nu är det mer splatter & gore som gäller. ibland blir det även lite slashers med. Halloween är okså en favvis hos mig.

2011-04-28 @ 11:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0