Annonser från BloggPartner

Monsters

Hej alla läsare!

''Man får lära känna två karaktärer litegrann och väntar hela tiden på att få se häftiga monsterscener''



Monsters: Sex år efter Jorden har drabbats av en utomjordisk invasion går en cynisk journalist med på att eskortera en amerikansk turist genom ett infekterat område i Mexiko till den amerikanska gränsen.

Wow en rekommenderad fyra för mig enligt filmtipset, men oj så fel de hade. Monsters är väldigt väldigt tråkig och det händer knappt någonting. Man får lära känna två karaktärer litegrann och väntar hela tiden på att få se häftiga monsterscener där dem äter upp människor och där man verkligen känner PANIK, men några såna scener fanns inte. Det är just panikkänslan som passar så bra i såna här filmen och att man själv nästan känner sig trängd in i ett hörn.

Jag brydde mig heller inte om någon karaktär och dessutom när man väl fick se monstrena så var dem jättefult gjorda och jag blev så besviken. Det finns så många andra filmer som har gjort monsterfilmer på ett bra sätt, te x Cloverfield. Den här filmen kändes mycket längre än sina 94 minuter och det är verkligen inte ett bra tecken. Den är inte så dålig att den förtjänar en etta, men en riktigt svag tvåa får den.

Läs även andra bloggares åsikter om

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag som gillar den här filmen ;) alla gillar olika så det är ju okej!

2011-04-06 @ 14:11:36
Postat av: Lina

Den filmen finns på min önskelista, men nu ramlade den ner lite och jag kommer absolut vänta tills den blir bra mycket billigare.



SV: Jag förhandsbokade 127 timmar hos Discshop då jag fick ett diamanterbjudande. Filmen blev inte direkt billig men jag sparade några kr iaf.

2011-04-06 @ 14:44:45
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vill väldigt gärna se Monsters, men alla som jag känner som har sett gillar den inte alls vilket är tråkigt för då tror man automatiskt att den kommer bli dålig. Efter det gick jag in på din blogg för jag såg att du hade skrivit om den och skulle kolla ifall du gillade den eller inte och då gör inte du det heller vilket oroar mig också, för du ger ofta bra filmtips och när du inte gillar något så brukar jag ofta tycka samma sak. Ska jag ge den en chans ändå?

2011-04-06 @ 23:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0