Annonser från BloggPartner

Min vänstra fot

Hej alla läsare!


Handlar om en pojke som föds med en CP-skada. Trots sitt handikapp och med mycket uppmuntran blir han en av Irlands mest framstående konstnärer. Man får följa med hela hans uppväxt från det att han är en pojke till hans konstnärsgenombrott. Filmen är baserad på en sann historia.

En riktigt gripande film. Jag hörde talas om denna för första gången i min 1001 filmer du måste se innan du dör och sedan såg jag den för endast 60 kronor i en affär och köpte den utan att ha sett den. Jag kände på mig att jag skulle gilla den vilket jag gjorde. Daniel Day-Lewis spelar huvudrollen Christy Brown och spelar fantastiskt bra, han vann även en oscar för sin rollinsats. Detta är en stark fyra för mig änså länge, men kan ändras till en femma vid omtitt.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0