Annonser från BloggPartner

Machete

Hej alla läsare!

"Machete", en före detta Mexikan Federale strövar omkring på Texas gator efter drogkungen lord Torrez tillslag. Motvilligt accepterar "Machete" erbjudandet från propagandamakaren dr. Benz för att mörda McLaughlin, en korrupt senator. Förrådd och på rymmen får "Machete" hjälp av Luz, ett societetslejon med en böjelse för vapen. Allt medan de blir jagade av ICE-agenten Sartana.

Machete är en film som jag längtade efter ända sedan jag såg fake-trailerna till den då Grindhouse kom och nu när jag äntligen kunde se den så var jag överlycklig. Jag hade byggt upp mina förväntningar lite väl mycket under dessa år för lika bra som Planet Terror var den inte, men den var grym ändå. Den har den sköna klippningen som just såna här filmer ska ha och coola karaktärer också. Danny Trejo är gjord för rollen som Machete och han är lika cool i varje roll han gör.

En utav mina favoritscener är då Machete hänger ner genom ett fönster och det han håller i för att hålla sig uppe är en annan mans tarmar. Det är precis såna småsaker som lyfter denna filmen. Fast det hade gärna fått vara mer blod och mer gore för min del.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Eyeless

Gah, vill se! Måste läsa din blogg oftare, det händer inte tillräckligt ofta längre :O



KRAM

2010-09-28 @ 03:51:26
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Zeroc

Machete va en riktigt bra film =) Jag gillade den verkligen.

2010-10-05 @ 22:25:20
URL: http://www.filmkritikerna.se/machete

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0