Annonser från BloggPartner

Livet är underbart

Hej alla läsare!

Italienaren Benigni tog storslam på Oscarsgalan 1999 med denna varma och gripande komedi om en man som bemöter nazismens mörka ondska och terror med en envist livsbejakande humor. Guido, hans hustru Dora och lille sonen Giosué är en lycklig familj tills det tyska krigsvåldet sliter isär dem. De sätts på ett tåg på väg till koncentrationslägren...

Första halvan är fylld utav humor och filmen vann över mig på sin sida redn efter endast ett par minuter. Andra halvan blir allvarligare då de åker till koncentrationslägret, men den hittar ändå komiken på ett sätt och det visar hur långt en förälder är villig att gå för att skydda sitt barn från världens hemskhet. Den berörde mig på många olika sätt och jag är glad att jag fick låna den utav Candy och Tomas gillade den precis lika mycket som jag gjorde. Den här filmen är underbar och alla mina läsare måste se denna så fort som möjligt. Jag måste ha den i min filmsamling så fort jag får pengar.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Candy

Lämna tillbaka den snart så att jag får se den! ;)

2010-09-09 @ 15:20:21
URL: http://www.eye-candy.se
Postat av: Angelica

Åh det är en av mina favoritfilmer. har nog sett den x-antal gånger nu. <3

2010-09-09 @ 18:36:38
URL: http://mataduvor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0