Annonser från BloggPartner

Kagemusha - Spökgeneralen

Hej alla läsare!♥

Japan på 1500-talet: Tjuven Nobukados liv skonas när det visar sig att han är väldigt lik länsherren Shingen. För att kunna vilseleda omgivningen anställs Nobukado som dubbelgångare. När Shingen dör så hemlighålls dödsfallet och Nobukado tvingas då att vara hans dubbelgångare på heltid och lära sig allting som Shingen kunde.

Jag köpte Kagemusha som är regisserad utav Akira Kurosawa för flera år sedan, men såg inte den förrän någon vecka sedan. Jag var inte alls speciellt sugen på att se den, men redan i första scenen så ser man hur snyggt filmen är fotomässigt, nästan hypnotiserande och den tilltalade mig perfekt. De har även fler underbara scener som är smart gjorda, med hur dem har placerat saker i bilden och hur dem levererar sina repliker. Att filmen är ganska lång gjorde ingenting för den höll mitt intresse genom hela filmen. Detta är den första Kurosawa filmen jag ser och den var så bra att jag måste se fler utav hans filmer.












300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: David RL

Fantastisk film! Kul att nån tar upp den. ag är riktigt avundsjuk på dig att du inte setta mycket av urosawa. Jisses vad mycket bra filmer du har att se framemot! :D

2010-10-01 @ 16:05:11
URL: http://filmmedia.se
Postat av: ESSEM, Selena M

hoppas du haft en bra dag! :)



2010-10-02 @ 23:18:00
URL: http://essems.blogg.se/
Postat av: SUSSI ERICA FANNY AGNES

fin blogg :D

2011-01-25 @ 23:54:53
URL: http://snelahestarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0