Annonser från BloggPartner

Saw

Hej alla läsare!♥

Nu blir det dags att inleda min saw-vecka genom att recensera den första Saw-filmen. En fotograf vid namn Adam och en läkare vid namn Lawrence Gordon vaknar upp, fastkedjade vid fötterna i ett okänt rum. I mitten utav rummet ser de en död kropp och när det går upp för dem vem som ligger bakom detta, nämligen någon vid namn Jigsaw, så vet de att de bara har ett enda val: Att såga av sig fötterna och fly därifrån eller att inte göra något och dö.

Det här är filmmagi. Från första scenen till den allra sista sitter man på nålar och det är väldigt spännande. När jag såg denna för första gången för flera flera år sedan så slog mitt hjärta säkert dubbelt så snabbt hela tiden för jag upptäckte hur oerhört bra denna är. Jag imponerades av hur smart de hade använt sin lilla budget. De mesta utspelar sig i ett enda rum och de har gjort de scenerna väldigt bra.

Det finns flera repliker som man kommer ihåg som ''My name is very fucking confused what's yours?'' och såklart ''How much blood would you shed to stay alive?''. Karaktären Jigsaw är genial och det är sällan en skräckfilm och dens uppföljare får såhär mycket uppmärksamhet som Saw har fått. Jag älskar alla fällor och konceptet med dem, men det som skiljer den första Saw-filmen från de andra är att denna är mer psykisk, medan de andra mer går in för allt gore, vilket jag tycker är awesome, men som vissa inte gillar. Saw är en utav mina favoritskräckfilmer och jag är väldigt trogen till serien och stöttar den helhjärtat oavsett om andra ger upp om uppföljarna.






300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Becka

sv: Ja, den är superbra, du måste se den, den är mer sevärd om man gillar bandet. Gillar du bandet? :)

2010-10-25 @ 18:05:53
URL: http://apirateslifeforme.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Jag ska sätta mig ner och se igenom alla filmer nu jag också som jag gjort varje år innan premiär. :P Måste se alla med kommentarer tror jag också, haha nörd

2010-10-25 @ 18:18:17
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Åh, jag vet inte. Blir inte premiären iaf. Helt klart och dagen efter så är jag upptagen. Kanske på söndagen eller måndagen! Du då? Har du fått tag på biljetter ännu? Jag väntar på besked från SF hela tiden, haha!

2010-10-25 @ 18:36:18
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0