Annonser från BloggPartner

Saw VI

Hej alla läsare!

Specialagenten Strahm är död och detektiv Hoffman har tagit på sig det stora ansvaret som krävs att ta över efter den berömda Jigsaw. När FBI börjar komma honom på spåren så tvingas han sätta igång spelets slutliga fas. Målet är att alla bitar ska kunna hinna falla på plats så att Jigsaws vision äntligen ska kunna bli verklighet och hans ideologi ska förstås av mänskligheten.

Första gången jag såg denna på midnattsbion förra året på Rigoletto så gillade jag den, men jag var inte alls säker på femman, men ju fler gånger jag såg den här, ju mer diggade jag den. Den växer fortfarande i mina ögon och därför förtjänar den en femma. Jag fick en riktigt bra känsla av den här filmen, kanske konstigt att uttrycka sig så om en skräckfilm, men det fick jag. Öppningsscenen var riktigt bra och sätter tonen för hela filmen.

Fällorna är väl genomtänka och mycket bra genomförda. Den bästa scenen är ''Karusellscenen'' och den scenen framkallar panik, rädsla, men den är även komisk på något mycket absurt sätt, jag kan kolla på den scenen om och om igen. Jag vet inte varför jag fascineras utav alla fällorna, men jag antar att det inte bara är jag, eftersom att det är så många som går och ser Saw-filmerna just för fällornas skull. Saw-filmerna är riktiga drömfilmer för oss gore-fantaster och jag kan inte begära mer än vad dem har gett mig. Jag hoppas att den nya Saw-filmen blir en perfekt avslutning på en nästan perfekt filmserie


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Du har ju glömt Saw V ju. :( Vill läsa om vad du tycker om den också.

2010-10-29 @ 18:37:12
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Nej, fel jag missade helt att du hade skrivit om den! Sorry!

2010-10-29 @ 18:38:59
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/
Postat av: kicki

Hejsan!

ska du vara uppe och se Scream awards i natt? ;)

2010-10-29 @ 23:38:38
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Ina

Du har rätt om karusellscenen, den var riktigt bra gjord. Jag gillar också spänningen i den och det var den scenen som fick mig mest att sitta på spänn, men resten utav filmen var också bra.

2010-10-30 @ 11:40:27
URL: http://imprint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0