Annonser från BloggPartner

Fantasia

Hej alla läsare!

Fantasia är världens första film som spelades in helt i stereo, fast Disney kallade det för "Fantasound". Fantasia betyder fantasi, men är också en musikterm som står för en samling av välkänd musik, och det är just vad filmen är. Här får du möta dansande svampar och förtrollande älvor, Musse Pigg som trollkarlens lärling, marscherande kvastar, mörka demoner...allt till tonerna från Philadelphias symfoniorkester, under ledning av Leopold Stokowski.

Denna var riktigt cool och mysig att kolla på. Om man gillar Disney-filmer och karaktärer så kommer man att gilla denna film. Den innehåller många söta små korta animerade filmer, men även lite mer läskiga och vuxna animerade kortisar. Slutet var väldigt häftigt och tecknat i en sådan stil som jag själv gillar att göra. Musiken är vacker och passar perfekt in i den här filmen, även om man inte är ett Opera-fan så kommer man nog gilla musiken tillsammans med kortfilmerna ändå.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

hade den boken som liten... när jag såg filmen dock så skrämmde de där soppborstana slag på mig! hahaha nu har jag ändrat åsikt tror jag. kärlek till disney!

2010-11-02 @ 20:23:00
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: ESSEM, Selena M

Har du inte röstat på din favorit i veckans blogg- tävlingen än? Gör det nu isf :) Alltid kul med många som röstar ju!



2010-11-03 @ 09:47:49
URL: http://essems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0