Annonser från BloggPartner

Little Shop of Horrors

Hej alla läsare!

Halloween film nr #9: Little shop of Horrors, En ung man, Seymour, arbetar i en blomsteraffär. För att locka dit fler folk tar han med sig en annorlunda planta, en köttätande växt, som han odlat fram av några mystiska frön han kommit över. Växten är till en början ganska beskedlig men när den av en händelse får i sig lite blod börjar den att växa. Och snart kräver den mer föda ...

Roger Corman regisserade denna och jag gillar hans filmer väldigt mycket. Det var ett tag sedan jag såg denna, men det jag kommer ihåg gillade jag. Den bästa scenen är en tandläkarscen med Jack Nicholson, där han har en fetisch för att förstöra sina tänder, synd att det var den enda scenen som han var med i. I övrigt var filmen helt okej och skådespelerna var bra. Jag gillade den köttätande blomman och köpte en egen efter att ha sett den här filmen. Den var lite seg ibland, men ändå rätt så underhållande


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Althea

Åh, denna är en av mina favoritfilmer och blev helt överlycklig när jag av en slump hittade den på Media markt en dag ^^

2010-11-03 @ 12:41:03
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Eyeless

Riktigt skön film! ^^

2010-11-03 @ 13:58:51
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Candy

Älskar den scenen med Jack Nicholson!

2010-11-03 @ 22:11:39
URL: http://www.eye-candy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0