Annonser från BloggPartner

Devil

Hej alla läsare!

''Jag måste erkänna att det fanns en scen som var väldigt bra gjord och lyckades fånga den läskiga stämningen som gjorde att armhåren reste sig''



Fem främmande personer blir instängda i en hiss och man försöker att få dem ut, men det verkar inte fungera. Stämningen i hissen blir mer och mer spänd. Någonting finns i hissen, men vaddå?

Jag var väldigt skeptisk till denna då jag inte gillat filmer som M Night Shyamalan har skrivit manus till och bara två har fått ett godkänt betyg dvs 3/5 och de andra har fått mindre, men ibland överraskas man och jag gillade Devil. Jag gillar ofta filmer som utspelar sig mest på ett och samma ställe och en hiss var ganska perfekt för den här filmen. Hissen känns väldigt trång, klaustrofobisk och det är ganska svårt att själv ta sig ur en hiss som man har fastnat.

Jagt tycker att den höll spänningen igenom hela filmen och jag undrade hela tiden hur det skulle sluta, för jag kunde inte gissa mig fram till det riktigt. Jag tycker att det var smart att inleda filmen med historien om djävulen för det knöt ihop filmen på ett väldigt bra sätt och gjorde den mera logisk. Jag måste erkänna att det fanns en scen som var väldigt bra gjord och lyckades fånga den läskiga stämningen som gjorde att armhåren reste sig och det är mycket tack vare den som denna filmen får en fyra. Jag vill gärna se mer skräck som denna.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

tycker den verkar as lame. men den kanske är bra ändå då? får allt ta och ge den en chans då!

2010-11-30 @ 14:59:06
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: bex

Man blir riktigt sugen på att se den fan, tror dock inte direkt den botar min hissfobi direkt xD

2010-11-30 @ 15:34:40
URL: http://bexxxie.blogg.se/
Postat av: Nathalie @ Bloody Disgusting

Sepass. Kanske ska ta och dra hem den senare då. :) Om inte annat som bakisfilm. :)

2010-11-30 @ 15:39:39
URL: http://bloodydisgusting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0