Annonser från BloggPartner

Bonnie & Clyde

Hej alla läsare!

På drift i Södern, mitt under depressionen ger sig Clyde Barrow och Bonnie Parker in på brottets bana. Men dem menar inget illa. Dem är bara ute efter äventyr - och varandra. Men någonstans går det fel. Baserat på verkliga händelser.

Jag blev inte särskilt imponerad utav denna version från 1967. Det känns som att de har förskönat hela bilden utav hur Bonnie & Clyde var på riktigt. Det känns ganska mycket hollywood över det hela, vilket gör att den inte känns särskilt spännande. Situationerna som de sätter sig i känns inte särskilt farliga och musikvalet störda jag mig en hel del på. Det skulle passa bättre med mer spännande och mörk musik, men eftersom att de vill ha det väldigt mycket hollywood så blev det inte så.

Det känns som att jag hellre borde ha tittat på en dokumentär om Bonnie & Clyde, för den skulle ha lyft fram de rätta sakerna. Jag kände mig inte emotionellt engagerad, men något som lyfte filmen till en trea var definitivt slutet och några utav jaktscenerna.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: eemmapeemma

vad bra! förlåt för sent svar, har haft mycket att göra nu.

2010-11-18 @ 15:18:09
URL: http://emshiie.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har hört mycket skit om den här och är själv inte så sugen på att se den.

2010-11-18 @ 21:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0