Annonser från BloggPartner

Terror på Elm Street Re-make

Hej alla läsare!

Igår såg jag re-maken på Terror på Elm Street och jag satt nästan och grät för hur DÅLIG den var. Jag kan ju säga att den levde upp till mina föräntningar utav hur dålig den skulle bli, men jag ville ändå ha sett den på bio en gång och eftersom jag fick biljetten till halva priset så var det okej. Jag hade även med mig massor med gott godis att mumsa på under filmen. Den handlar ju om samma sak som originalet, ett gäng tonåringar börjar ha hemska mardrömmar om en man vid namn Freddy med knivar på handen, men ifall de dör i drömmen så dör de även på riktigt. Det enda som var snyggt och bra med denna var postern till filmen, för den var faktiskt väldigt snygg. Originalet hade en riktigt originell idé, så jag ville ju att denna skulle vara bra, men nej och nu kommer jag berätta varför.

1. Freddys utseende.
- I Originalet spelas Freddy Krueger utav Robert Englund och var riktigt bra sminkad och fick en helt egen personligthet, men i denna så var han riktigt fult sminkad, tillochmed min mamma ser läskigare ut än vad Freddy gör i Re-maken. Jag satt och skrattade varje gång jag såg honom. Den svart-vita bilden föreställer den gamla coola Freddy, den gula föreställer den nya och jag-vet-inte-vad Freddy. Det finns bara en Freddy och det är ROBERT ENGLUND.



2. Morden
- Det var fullt med fula CGI effekter och inga originella mordidéer alls, utan de flesta dog på samma sätt och det var jättetråkigt. Jag önskade verkligen att den här skulle ta slut så fort som möjligt. Originalet hade så många häftiga och kultförklarade scener som re-maken inte alls tog till vara på, jag satt och tänkte ut minst 10 olika mord och blodsätt som man skulle ha kunnat göra allt mycket häftigare och det utan fucking CGI.



3. Storyn
I den här så debatterar dem mycket om ifall Freddy var skyldig eller inte, men i originalet så är han från början en pervers sadistisk mördare och så ska det vara, men i den här så är han inte alls framställd så och då blir det bara löjligt. JAg blir så ARG! Jag blir även arg över att jag måste ha den här i min samling för att komplettera den, usch, jag vill inte att den ska stå bredvid mina andra Elm Street filmer. Nej nog med prat om denna film.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sandra

Jaså du tyckte den var så dålig alltså? Jag funderade på att se den med, för den skulle tydligen ha fått så himla bra recensioner och var mkt "råare" osv. än originalet. Känner mig ytterst tveksam bara för det :p

2010-05-11 @ 14:32:57
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Louise.

Wow, jag vill ju se den, men vet inte nu när du säger den är så dålig, och du vet ALLT om film :)

2010-05-11 @ 15:20:21
URL: http://louiseolesen.blogg.se/
Postat av: Nicke

Klart att den antagligen skulle försöka vara "råare" än första som gjordes la på typ 70-80 talet? :P har inte sett filmen än och lär nog försöka låta bli med... freddy filmerna är mina absoluta favvo skräckisar och har försvarat freddy i ALLA "freddy eller jason" diskussioner.. men den bilden jag såg nu på "nya freddy" är ju fan skrattretande... nej, usch och FY! man gör inte om freddy av alla personer!!!!

2010-05-11 @ 15:22:47
Postat av: Althea

Nu var det "100 år sen" jag såg Freddy-filmerna, men då vet jag ändå att jag ska undvika denna, tackar! ^^



Btw.. du fråga för ett tag sen om jag ville svara på lite filmfrågor, men du hörde inte av dig mer sen. Jag ställer iaf gärna upp som sagt =)

2010-05-11 @ 17:42:27
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Kicki

Tack :) nu sparar jag pengarna till nått annat.. :)

2010-05-11 @ 18:40:08
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag är ett stort fan av Elm street filmerna, såg filmen i fredags, och tyckte att den nya versionen faktiskt var rikigt bra! Dock helt annorlunda, det håller jag med dig om. Men tyckte det var ett nytt och intressant sett att se filmen från. Dock blev jag oerhört besviken på utseendet på Freddy. Det nya var LAME. Jag gillade själva bakrundshistorian sóm dom la till på ett sett. Vilket jag då såg den som en helt annan film än en remake.

2010-05-11 @ 20:30:53
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: eyeless

usch, där ser man ännu en hemsk re-make i mängden a failfilmshögen. OM jag ska se den här, vilket jag troligen kommer eftersom jag blev så nyfiken på filmens dålighet hehe, så blir det nog att ladda ned den...eller be någon av brorsorna att ladda ned den åt mig så att jag slipper slösa tid :P

KRAAAAM

2010-05-12 @ 13:38:07
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0