Annonser från BloggPartner

Sleeping with ghosts



Min allra första Placebo skiva som jag köpte var Sleeping with ghosts, för jag var och är fortfarande så otroligt kär i Special Needs. Skivan handlar väldigt mycket om olika typer utav relationer. Relationer som slutar dåligt, svåra relationer och relationer där man är menad att vara med varandra. Den är riktigt väl genomtänkt (precis som alla deras album är) men alla låtarna är väldigt speciell för mig i denna skiva. De flesta placebo-fans vet vilka låtar som är med i albumet, men jag ska ändra dra några extralåtar som man fick med på special edition:

Bonuslåtar (Covers):
Running Up that Hill
Where is my mind?
Bigmouth strikes again
Johnny and Mary
The Ballad of Melody Nelson
Holocaust
I Feel you
Daddy cool
Jackie




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Angelica

Kärlek! <3

2010-05-11 @ 20:31:57
URL: http://mataduvor.blogg.se/
Postat av: Frida

Så jvla bra! <3 Det är svårt att välja "favoritskiva" för alla är så himla underbara! jag ska köpa skivan med covers för dom gillar jag också riktigt mycket!

2010-05-11 @ 21:13:18
Postat av: Kicki

Hej och godmorgon på dig :)

Händer idag?

2010-05-12 @ 07:07:03
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: eyeless

Mm är fett mycket extralåtar ju!

Jag älskar när ett band släpper en otroligt genomtänkt skiva, och låtarna verkligen hör ihop med varandra oavsett hur olika de låter, och ännu bättre blir det när det är ens favoritband :)

2010-05-12 @ 10:17:33
URL: http://www.thateyelessentity.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0