Annonser från BloggPartner

Samurai Princess

Hej alla läsare!

Efter melodifestivalen (Rätt låt vann! Är faktiskt helt kär i den låten, precis som Sofia och Niklas också blev;)) kollade jag, Sofia och Niklas på Samurai Princess. Jag är så van vid dessa galna japanska filmer så jag gillade även denna och börjar inte tycka att dessa är så konstiga längre. Det roliga var att efter filmen så drömde både Sofia och Niklas konstiga drömmar, medan jag drömde något helt normal, så blod och inälvor har nog en lugnande effekt på mig. Åter till Samurai Princess som handlar om en två tjejer som blir våldtagna och mördade av ett gäng killar. En nunna hittar en utav dessa tjejer knappt levande och bygger en Mecha utav henne, en tjej som är uppbyggd utav 11 arga flicksjälar och alla möjliga vapen.

Det finns såklart helt galna scener i denna och blodet bara sprutar. Tyvärr så somnade Sofia och Niklas innan filmen var slut, men jag kollade klart på den. Det flyger kroppsdelar hit och dit hela tiden och om man gillar såna här filmen så kommer man gilla denna. Bra kamerateknik på många ställen och scenografin var snygg. I en scen så skrivar en Mecha ner en kille i marken, drar upp hans hjärna och läser av den på ett speciellt sätt. Visst känns den B, men det är en del utav charmen. Denna får en stark trea.




Liknande filmer: Tokyo Gore Police, Vampire Girl vs Frankenstein Girl, Machine Girl, Meatball Machine.

   


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0