Annonser från BloggPartner

Robin Hood

Hej alla läsare!♥

Igår såg jag Robin Hood som blev min 25:e biofilm i år. Jag hade hört mycket bra om den och var väldigt nyfiken på den, då jag gillar den med Kevin Costner väldigt mycket. Historien om en bågskytt i Kung Rikard Lejonhjärtas armé som slogs mot de invaderande fransmännen i 1200-talets England. Filmen tar sin början efter Rikards död och belägringen av Chalus-Chabrol och visar hur denne man snabbt blir impopulär hos den nyligen krönte prins John och den engelska adeln.

Det fanns en hel del luckor i filmen och ibland var den ganska seg och tråkig, men vissa scener var spännande och bra. Den var definitivt inte lika bra som den med Kevin Costner och Christian Slater. Men den var absolut inte helt ointressant, fast det var synd att det inte var mer fokus på Robin Hood för nu kändes det nästan bara som en film om Frankrike - England konflikten och jag ville att det skulle handla mer om Robin Hood. Men den får klart godkänt ändå. Skådespelarna gjorde ett bra jobb, men slutstriden var väldigt kort och hade gärna fått vara mycket längre. Eftertexterna var även väldigt snygga.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sara

svar: tkr jag med :) söt blogg.

2010-05-18 @ 12:17:22
URL: http://justliveyourlife.devote.se
Postat av: F R I D A

sv; tack :)

2010-05-18 @ 13:13:58
URL: http://fridamarklind.blogg.se/
Postat av: Malin

tack tack snälla du :)

2010-05-18 @ 13:39:14
URL: http://malinmariia.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Wow, så himla kul att du har en sådan här blogg! Är själv otroligt intresserad av film, men jag har aldrig varit lika hardcore som du...



Jag tror att den skulle få en 4/% av mig, då jag särskilt alltid har älskat Russell Crowe och Ridley Scott, de är ett bra team tillsammans. Jag följde nyheterna om produktionen, och då hade jag hört att man skulle få en mer realistisk version där Robin Hoods "mörkare" sida skulle få trädas fram, att han inte alltid var så ädel hela tiden etc. Som sagt, det är ofta Russell Crowe får göra ädla hjälteroller och tyvärr var det nästan samma Robin Hood i den här filmen också. /: Hade sett fram emot att se Crowe en lite mer annorlunda roll.

2010-07-17 @ 15:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0