Annonser från BloggPartner

Re-makes

Hej alla läsare!

När jag tittade på Elm Street re-maken så började jag fundera på olika skräck re-makes som har gjort och på vilka som är bra och inte bra. Jag räknar inte in Amerikanska re-makes på Asiatiska filmer. Vad gör en bra re-make? Att man har lite originellitet, kreativare mord, får in scener som man minns, intressant dialog på något sätt, bra tempo och inte alltför uppenbara grejer, helst ska man inte kopiera originalet scen för scen. Här är några re-makes som jag tycker är bra och dåliga. Om jag tycker att re-makes är nödvändiga? Nej jag skulle faktiskt kunna vara utan dem och bara ha originalfilmerna, men när det är idétorka i Hollywood så blir alla dessa re-makes resultaten. Även de som säger att de aldrig skulle göra en re-make ger till slut med sig, Rob Zombie sa hela tiden att han aldrig i livet skulle kunna göra en re-make, men vips så tackade han ja till att regissera re-maken till Halloween, som blev bra, men det stora misstaget var att göra Halloween 2 re-maken som han gjorde.

Bra Re-makes:
Halloween
Fredagen den 13:e
Last house on the left.
2001 Maniacs
Texas Chainsaw Massacre
When A Stranger Calls
The Hills have eyes
Wizard of gore
The Uninvited




Dåliga Re-makes:
Sisters
Terror på Elm Street
Halloween 2
House on haunted hill
House of Wax
The Omen
The Wicker Man

 


GLÖM INTE MIN FRÅGESTUND HÄR


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ett litet tips!

Om du gillar tv så finns det en nystartad tvsida som heter:

http://tvminnen.blogg.se

Du kan själv vara med och tycka till och påverka vad det ska stå om där.

2010-05-12 @ 13:47:59
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: M - Från självskadebeteende till lycka

Ja skitsnuygga ;:D

Allt bra>? .) Kram

2010-05-12 @ 14:12:45
URL: http://conler.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0