Annonser från BloggPartner

Om jag blir skräckfilmsreggisör

Om jag blir skräckfilmsregissör ska jag...

1. Införa fler skräckfilmsfestivaler - Jag tycker att skräckfilmer från hela världen behöver uppmärksammas i Sverige och att Sveriges egna skräckfilmsindustri ska bli mycket större. Jag vill ha lika stora skräckfilmsfestivaler som i USA och Kanada - så det är ett stort mål.

2. Uppmuntra fler till att gå in skräckgenre och att visa att man visst kan lyckas och bli stor inom den. Om man gillar skräck ska man inte vara rädd för att gå in i den genren bara för att det inte är lika stort här som i USA, men alltfler ser skräck på bio här i Sverige och det måste ju betyda någonting?

3. Försöka göra som Tom Savini och fixa special-effekts skolor som visar hur man göra monster, gore-effekter och massor med annat häftigt. Det är det jag saknar just nu och som jag skulle vilja älska att lära mig. Jag kan typ basic saker, väldigt enkla, men jag skulle vilja ta allt till en högre nivå.

4. Jag ska såklart göra massor med bra och häftiga skräckfilmer och försöka mig på de flesta genres inom skräck. Jag har ju skrivit väldigt många olika manus redan, så jag ska finslipa allihopa och försöka få tag på sponsorer som gör att jag kan börja spela in. Jag måste såklart även köpa bra utrustning, men sånt kostar väldigt mycket och det har jag inte just nu. Jag har gjort en skräckfilm på skolan som jag faktiskt blev ganska nöjd med. Jag vill så gärna konvertera den så att den funkar att visa upp på bloggen, är sugna på att veta vad ni tycker.



Sveriges nästa stora skräckfilmsregissör? ;)




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Sandra

Bra mål i livet! :D

2010-05-23 @ 16:26:35
URL: http://rockgrodan.com
Postat av: Althea

Vore riktigt kul att få se din film =)

2010-05-23 @ 17:57:10
URL: http://rockerland.blogg.se/
Postat av: Jacob (Eyeless)

Låter ascool! Ska köpa alla specialutgåvor av dina filmer!! xD

2010-05-24 @ 03:59:26
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0