Annonser från BloggPartner

House of the devil

Hej alla läsare!♥

En utav de senaste skräckisarna jag har sett är The House of the devil. Samantha är en ung kvinna som behöver pengar och går därför med på att vakta ett hus och en gammal dam en natt åt ett skumt par. Snart börjar hon oroa sig över att allt inte är som det ska och upptäcker mycket riktigt att onda makter bor innanför väggarna. Jag tycker att den är riktigt bra, många klagar på att den är väldigt seg och att långdragen, men jag kände inte alls att den var så. Jag var så inne i filmen att jag verkligen tyckte att 95 minuter kändes som 55 och jag ville bara se mer.

Jag tycker att den gick förbi väldigt fort och de lyckades verkligen bygga upp stämningen innan finalscenen. Det enda negativa med denna film är att de kunde  ha förlängt den sista biten för den var riktigt bra. Den är filmad så att den ska påminna en 70 - 80 tals film och det är härligt för jag älskar såna. Den har några överraskande moment som jag inte alls var förbered på och jag gillade det. Detta är ingen film med mycket gore utan det är en riktig stämningsfilm och en lyckad sådan. Jag kände en obehaglig känsla igenom hela filmen och då har den vunnit över mig. Alla posters utav denna film är grymt snygga, vill köpa alla olika posters på denna som jag tror jag kan hitta på årets Sci-Fi mässor som jag kommer åka till.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0