Annonser från BloggPartner

Det våras för Frankenstein

Hej alla läsare!♥

NU är det dags att recensera en utav mina favorit komedier, Det våras för Frankenstein eller Young Frankenstein som den heter på originalspråket. Hjärnexperten dr Frederick Frankenstein, sonson till den ökände dr Frankenstein, får plötsligt ärva farfaderns gamla slott i Transylvanien. På slottet väntar den originella personalen, den puckelryggiga Igor (Marty Feldman), den söta laboratorieassistenten Inga och den skräckinjagande frau Blucher. Kommer Frankenstein bli som sin farfar eller kan han trotsa den experimentfyllda ådran som rinner igenom hans vener?

Marty Feldman som spelar Igor spelar helt fantastiskt i denna film som är regisserad utav Mel Brooks. Denna driver med alla gamla Frankenstein filmer är otroligt rolig. Det finns så många scener och repliker som jag älskar. ''Frau Blucher!'' , ''Walk THIS way'', ''There wolf, There Castle''. Ni som ser den förstår vad jag menar. Jag har faktiskt bara sett två filmer utav Mel Brooks och denna är lungt den bästa än så länge. Jag måste även kolla upp fler filmer med Marty Feldman som tyvärr dog utav matförgiftning. Det roligaste i filmen är när Frederick har bett Igor hämta en speciell hjärna, men han får tag i fel hjärna och den hjärnan han får tag är en abnormal brain så då frågar Frederick ut Igor om detta och det låter så här:

''Who's brain did I put in?'' - Frederick
'' Abby someone'' - Igor
''Abby someone? - Frederick
''Yes, Abby...Normal, yes Abby Normal I'm quite sure that was the name'' - Igor.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Grimgoth

Satan vilken bra film detta är.

2010-05-25 @ 00:50:47
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0