Annonser från BloggPartner

9

Hej alla läsare!

Jag såg den animerade filmen 9 igår. När den lilla trasdockan 9 kommer till liv, vaknar han upp i en post-apokalyptisk värld. Han lyckas hitta sina gelikar, som gömmer sig från fruktansvärda maskiner som hotar dem. 9 övertalar till slut de övriga om att de för att överleva måste ta reda på varför maskinerna vill förgöra dem, istället för att fortsätta att leva undangömda och i rädsla.

Det första som slår mig med denna film är hur vackert animerad den är och det är nog bland det snyggaste jag har sett inom animationsväg. Jag blev mer och mer kär i denna film ju längre in i filmen vi kom och karaktärerna i filmen är så grymt snyggt gjorda. Alla detaljer och utseendet är grymt. Den är regisserad utav Shane Acker, men Tim Burton hjälpte till med att producera denna film och jag MÅSTE ha den på blu-ray så fort jag kan. Jag hoppas på att få hitta fler såna här underbara animerade filmer. Jag har stora förväntningar på Tim Burtons nästa stop-motion film.





300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Louise.

Hej Sarah! Jag tänkte bara, när börjar ''A tale of two sisters'' tävlingen? Kram.

2010-05-09 @ 21:26:14
URL: http://louiseolesen.blogg.se/
Postat av: Michalw

Den köpte vi med när den kom ut. Den blev direkt grabbens nya favoritfilm :)

2010-05-09 @ 21:27:26
URL: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0