Annonser från BloggPartner

Vem är Sarah Giercksky?



Nu tänker jag berätta lite mer om mig själv för er som inte följt min blogg så länge, eller för er som bara vill veta. Jag föddes 16 november 1989, så jag ska fylla 21 (Åldersnojan har satt igång). Min pappa kom från Norge och min mamma kommer  från Polen och ja ni läste rätt han KOM från Norge, vilket betyder att han inte längre lever. Min pappa dog utav tjocktarmscancer när jag var 10 år, den 25 november 1999 och sedan dess har filmen varit mitt liv. Men allt har inte varit lätt, depressioner och annat har kvarlevt efter pappas död och jag har även haft ätstörningar i flera år, just nu har det lugnat ner sig. Mina ätstörningar började när jag var 13 och har hållt på i perioder fram tills jag var 19, efter det har det blivit bättre. Det är därför jag skriver mycket om det för att hjälpa och tipsa andra.

Det var när jag var runt 11 som jag började skriva mina egna filmmanus och lyckades få med mina femteklassare på att göra Scream 4 (Jag var besatt utav Scream filmerna på den tiden) och fick tillochmed diplom för mitt manus och alla började se mitt filmintresse. Jag satt mest och filmade och redigeringssalen i skolan började bli mitt hem.  Jag satt där sågott som varje dag och älskade det. När jag var runt 12 så började jag även samla på filmer och min första dvd-film blev Halloween originalet. Nu har jag precis lite över 800 filmer, både dvd och blu-ray filmer och jag älskar min samling. Jag satsar på 900 det här året och nästa år ska jag fira när jag får film nr 1000.

Sedan kom gymnasiet och jag valde en annan riktning nämligen NV/NV, alltså natur-inriktningen för jag tänkte ifall det inte går alls med film så är det bra om  jag har något att falla tillbaka på och jag är en riktig biologi-nörd så det var en helt okej inriktning, förutom all matte (Jag + Matte = Skiljsmässa). Det var även under gymnasietiden som jag träffade min underbara vän Sofia, som visade mig Suspiria som nu är min favoritfilm. Min favoritgenre som de flesta vet är skräckfilmer. Jag är en riktig skräck-nörd och tycker att det är det hetaste inom film. Jag föredrar skräck framför allt. När jag är ledsen tittar jag på en skräckfilm, när jag är arg tittar jag på en skräckfilm. Fast jag gillar alla genres också, så jag recenserar och tipsar om filmer från alla genres. Jag har även alltid varit konstintresserad och ritat och målat mycket.

Men nu har jag äntligen hittat rätt och går på Kulturamas filmutbildning och till hösten får jag se vad som väntar mig, men jag ska såklart fortsätta inom film. Det var även år 2009 som jag verkligen kom på hur mycket jag älskar att klä ut mig på olika mässor, speciellt Sci-Fi mässor, så nästa år kommer ni att få se mig på alla mässor! Jag kommer även att vara på årets Sci-Fi mässa i Stockholm, så gå på den och se vad jag klär ut mig till. Det var även på Kulturama som jag hittade min pojkvän Alexander, som jag har nämnt i ganska många inlägg. Han gillar inte att vara med på bild och därför syns han inte på bloggen ofta alls.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0