Annonser från BloggPartner

Topp 5 lista: Tarantino



Dags för en Tarantino topp 5 lista.

1. Min favorit, Inglourious Basterds. Jag verkligen njuter varje gång jag ser denna och det var så härligt att se Christoph waltz vinna bästa manlia biroll för sin roll i denna film. Den borde ha vunnit fler priser för enligt mig så var det den bästa filmen.

2. Kill Bill volume 1, en galen och härlig film som är den första utav två. Den innehåller alla möjliga genre blandningar och coola fightingscener. Allt blod är snyggt och Uma Thurman är awesome i denna.

3. Kill Bill volume 2, den är en fortsättning på ettan och minst lika bra. Som jag skrev tidigare så är dessa två filmer hyllningar till många andra filmer och genres som Tarantino älskar, bland annat Lady Snowblood från 1973 som är en japansk film om hämnd.

4. Reservoir dogs, som handlar om ett gäng som gör ett bankrån, men något går snett och snart misstänker alla att någon i det gänget är en polis. Dialogen är så härligt Tarantino, speciellt första scenen då de pratar om Madonnas like a virgin.

5. Death Proof, som jag skrev om denna för bara några dagar sedan och jag gillade den ännu mer efter att ha sett den andra gången.

Jag tycker om alla hans filmer, även dem som inte kom med på topp 5 listan, för allt han rör vid blir guld.




300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0