Annonser från BloggPartner

Svar på läsarfråga: Ätstörningar



Fråga: Hej Sarah! Jag har läst din blogg ett tag nu och tycker den är superbra! Inte många som skulle vara likna öppna med sina problem som du är. Jag undrar om du tror att du skulle kunna falla tillbaka i dina ätstörningar igen och hur isåfall? Jag menar vad skulle vara den triggande faktorn isåfall?

Svar: Tack så mycket för din kommentar och fråga! En stor triggande faktor är vågen, jag har vägrat att väga mig på ungefär ett år, för jag vet ifall jag vet vad som står på vågen så kommer jag att ändra mitt liv efter det och jag vet att jag kommer tycka att siffrorna är för höga och då kommer jag troligen få tillbaka mina ätstörningar. Även när jag har gått till doktorn så har jag hållt för mina öron och ögon när jag har varit tvungen att väga mig och så ska det ju absolut inte vara, men så är det för mig. Jag vet inte om jag någonsin kommer komma över det här med min vikt, tankar om och besatthet om mat finns hela tiden, varje dag och jag försöker bli av med dem, men det är riktigt svårt.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Alexandresen

har du haft anorexi eller bullimi?

2010-03-23 @ 16:11:27
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Sofie

jättefin bild =)

2010-03-23 @ 17:19:11
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0