Annonser från BloggPartner

Shutter re-make

Hej alla läsare!

Igår såg jag ännu en amerikansk re-make utav en asiatisk skräckfilm, denna gång blev det Shutter. Den handlar om benjamin och Jane som är ett nygift par som åker på sin smekmånad till Tokyo. Benjamin jobbar som fotograf och har olika jobb i Tokyo, medan Jane får utforska Tokyo och då börjar hon att se skuggor och en död flicka på massor med foton, sedan börjar även Benjamin se samma saker. Eftersom att jag har originalet så vet jag ju vad som kommer hända och den följer den ganska bra. Jag vet precis hur det ska sluta och denna är inte lika bra som originalet. Jag har verkligen börjat tröttna på långhåriga flickspöken vid det här laget, har inte ni? Joshua Jackson spelar huvudrollen i denna film.

Denna är en typisk amerikansk re-make, sticker inte ut på något sätt, visst den är inte urusel, men inte bra. Det som är bra med den är att den är kort och har man verkligen ingenting att kolla på så fukar denna. Denna funkar såklart bättre om man inte sett originalet, men den får en tvåa av mig.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0