Annonser från BloggPartner

Precious

Hej alla läsare!

Biofilmen igår blev Precious som handlar om 16-åriga Precious som precis blir avstängd från skolan för att hon är gravid med sitt andra barn. Hon blir misshandlar hemma och drömmer om ett annat liv. Hon får börja på en alternativ skola och hoppas på att det kan ge henne en bättre framtid. Jag tycket att filmen var riktigt gripande och väldigt snyggt gjord, de har verkligen tänkt till. Jag blev tårögd en eller två gånger under filmen och jag såg att de runt omkring mig också blev det. Denna drog hem ett par Oscars-statyetter och jag förstår varför. Den fick priset för bästa kvinnliga biroll och bästa manus efter förlaga. Det var synd att jag inte hann se denna innan Oscars-galan, då skulle jag ha gissat mer rätt. Alla skådespelerna gör bra insatser och i rollistan finns även Mariah carey. Det var en scen som fick de flesta att nästan tappa andan och wow det var gripande.  Men denna är ju inte bara sorglig hela tiden, utan gjord med humor också.

Det är väldigt många bra biofilmer i år och detta kommer bli ett svårt år att slå, jag har sett väldigt många fyror och femmor på bio och det är bara mars än så länge.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Frida

åååh den vill jag verkligen se, den verkar jättebra!

2010-03-27 @ 18:16:12
URL: http://thefridayway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0