Annonser från BloggPartner

Novell del 1

Första delen ur en novell som jag skrev för ett par år sedan.

Det är fjärde dagen nu. Jag har lyckats hålla mig vaken i fyra nätter. Så fort jag känner mig sömnig, stoppar jag händerna i kokande vatten. Smärtan håller mig vaken länge. Jag tittar på bordet som finns framför mig. Där ser jag mina ögonlock och skalpellen som jag använde för att skära loss dem med. Det varma blodet rinner nerför mina kinder och bildar pölar på bordet. Mitt huvud faller bakåt och jag tittar upp på taket. Det senaste året har jag haft mardrömmar varenda natt. Människor som tycker att jag har misskött mig, straffar mig i drömmarna.

 

För fem dagar sedan bråkade jag med min mamma, när jag somnade, drog hon ut mitt högra öga. Jag kommer aldrig att glömma den känslan. Hon drog ut det och jag kände med mina fingrar hur mitt öga hängde nerför min kind. Den satt endast fast i synnerven. Jag försökte att stoppa tillbaka ögat, men då drog min mamma med ännu hårdare kraft. Hon drog så hårt att synnerven brast och det jag såg i spegeln var att jag bara hade ett öga kvar. Det första jag gjorde när jag vaknade var att se ifall jag hade kvar synen på båda ögonen, vilket jag hade.

 

Sedan den natten har jag inte sovit. Jag stirrar fortfarande upp på taket. Mina tankar flyger omkring i mitt huvud. Det är svårt att få fram någon konkret tanke. Mina händer letar sig ner i det varma vattnet igen, vilket får mig att piggna till. Jag har förlorat allt, mina vänner, min familj och mitt självförtroende. Jag trodde aldrig att livet skulle vända sig emot mig. Allting var precis så som jag ville ha det, men jag förstörde det som jag behövde mest och nu är jag fångad i min egen kropp. Jag kan inte fly ifrån skuldkänslorna, de ger upphov till mina mardrömmar. Jag har varit livrädd för att somna varenda natt.

 

Jag höll mig vaken på alla sätt jag kunde. Koffeinet blev min drog. Jag drack kaffe så ofta jag kunde. Koffeinet ledde mig till tyngre droger, vilket ledde mig till ännu mer problem. Drogerna gjorde mig till en annan person. Jag framförde mina känslor på helt fel sätt och det förlorade jag mycket på. Vissa nätter limmade jag ihop mina ögonlock med huden som fanns bakom. Alla mardrömmarna började för ett år sedan, då jag var 15 år. Jag hade bråkat med min bästa vän. När jag kom hem, smällde jag igen dörren. Mamma skulle vara borta hela natten. Jag gick raka vägen till badrummet, jag tog inte ens av mig skorna. Det kalla vattnet kändes avsvalkande mot min varma hud. Rakbladet höll jag i min vänstra hand. Med ett enda bestämt snitt, skar jag ett långt, men inte djupt sår på min högra handled. Den underbara känslan av befrielse pilade igenom min kropp. Jag lyfte upp rakbladet mot lampan i badrummet. Den såg så vacker ut tillsammans med mitt blod. Jag beundrade kraften som rakbladet hade. Jag hade gjort det som många skulle kalla själviskt, jag hade gjort det som många tycker bara är ett sätt att få uppmärksamhet på, men för mig var det här varken själviskt eller att vilja få uppmärksamhet, utan det här var en befrielse.
Jag kände en annan smärta, en smärta som gjorde mindre ont. Jag stoppade ner min vänstra hand i vattnet som fanns i badkaret. Det varma blodet blandade sig med det kalla vattnet och jag kände en lättnad. Tankar om det som hade utspelat sig för några timmar sedan, snurrade runt i mitt huvud. Mina ögon kändes tyngre för varje minut som gick och till slut somnade jag.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Denise

du är jätteduktig^^

2010-03-19 @ 21:26:42
URL: http://www.denisesundvall.bloggplatsen.se
Postat av: A

bra text!

2010-03-19 @ 21:35:40
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Kicki

Trevlig helg :)

2010-03-20 @ 06:53:13
URL: http://loeria.blogg.se/
Postat av: e

ha en bra dag

kram

2010-03-20 @ 10:22:19
URL: http://emmamariastenius.blogg.se/
Postat av: Pussybear

Om du kommer ihåg min novell "If Dreams Ever Lasted" som jag lade upp för länge sen, så är det just denna av dina noveller som inspirerade mig att skriva den :)



kram

2010-03-21 @ 13:34:41
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com
Postat av: Pussybear

re: Vad kul :)



Fast min novell är ju nästan identisk med din förutom att den är skriven på ett annorlunda sätt och har några extra detaljer och förändringar, så ifall någon tycker om min novell så är det ju tack vare din novell, som i så fall ska ha all credit för det :D

2010-03-21 @ 17:47:44
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0