Annonser från BloggPartner

Mars Attacks!



Tim Burtons Mars Attacks! är det många som ogillar, men jag gillar den för att den är så rolig och underhållande. Väldigt många kända ansikten är med och jag gillar utseendet på utomjordingarna. Den handlar om att man med hjälp utav teleskopet Hubble har upptäckt att några rymdskepp är på väg mot jorden. Amerikas president meddelar detta till landet och ställer då till med en välkomstkomitté när utomjordingarna anländer. När de kliver ut ur sina rymdskepp säger de att de bara vill skapa fred på jorden, men när någon släpper ut en vit duva så blir de galna och börjar döda folk.

Filmen är baserad på spelkort och Tim Burton ville att de skulle se så fejk ut som möjligt. De som medverkar i denna är bland andra Jack Nicholson, Sarah Jessica Parker (som får hennes huvud fastsytt på en hunds kropp), Pierce Brosnan, Glenn Close, Danny De Vito, Jack Black, Christina Applegate och Michael J Fox och det är bara några, finns många fler som är med.







300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: zoe

sv: ja verkligen :)



HAHA MARS ATTACK är typ bästa filmen! marsianerna är så sjukt fula haha

2010-03-01 @ 09:06:43
URL: http://zzoe.blogg.se/
Postat av: Lina

Har han gjort denna med? Det visste inte jag. Kanske lika bra att jag inte visst det för jag har lite svårt för hans filmer annars.

2010-03-01 @ 11:33:32
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Jacob

Lol, vad ironiskt! Vi pratade om Mars Attacks i min grupp i skolan idag :P



Riktigt skön klassiker, älskade den när jag var liten...Många bra skådisar också, upptäckte hur många kändisar som faktiskt är med senaste gången jag såg den ^^



kram

2010-03-01 @ 17:22:15
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Catja - En persolig modeblogg

Hejsan :) Hur mår du?

2010-03-01 @ 23:03:49
URL: http://catjastory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0