Annonser från BloggPartner

Killl Bill volume 2

Godmorgon alla läsare!

Kill Bill volume 2 är såklart fortsättning på första Kill Bill filmen och nu är The Bride ute efter Bud, Elle och Bill. Jag älskar båda filmerna och i denna får man även se hennes träning med Pai-Mei, det som har gjort henne till en så grym ninja. Öppningsscenen börjar med att man får se massakerna och hur Bill kom till The Bride och pratade med henne precis innan de andra kom dit för att mörda henne. Den första som The Bride söker upp är Bud, Bills bror, men det blir inte så lyckat då han begraver henne levande och då tänker ju alla, hur sk ahon ta sig ur det?

Man ska ju se båda filmerna som en helhet och tillsammans är dem grymma. Jag kan titta på dem hur många gånger som helst och älska Tarantinos härliga genre blandningar, för han är mästare på det. Soundtracket till denna film är grymt bra och jag måste köpa det någongång. Det som filmen handlar om att en kvinna söker hämnd på några kommer ifrån filmen Lady Snowblood som är en film frn 1973. Denna film hyllar väldigt många filmer, vilket är väldigt kul.

Nu ska jag ner och äta frukost och sen åka till skolan.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Hej!

Kika gärna in min blogg :)

2010-03-16 @ 10:33:34
URL: http://jennyhelen.blogg.se/
Postat av: Kicki

:)

Godis är för gott!

händer idag?

2010-03-16 @ 12:55:13
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0