Annonser från BloggPartner

I love you Phillip Morris

Hej alla läsare! ♥

Jag såg I love you Phillip Morris i lördags, men har bara fokuserat så mycket på Tim Burton denna vecka att jag har glömt att skriva om den. Den handlar om Stephen som är en bedragare och blir insatt på fängelset, där han träffar sitt livs kärlek Phillip Morris och gör allting han kan för att vara med honom.

Denna filmen är riktigt rolig och Jim Carrey och Ewan McGregor passar perfekt i rollerna och ser bra ut med varandra. Den är inte jätterolig hela tiden, utan det finns en hel del seriösa moment.




Jag hörde många i biografen som blev chockade när de pussades och att filmen var så mycket ''gay'', men jag tycker att det är bra att fler filmer har just kärlek utav samma kön och jag tycker inte att det är något konstigt eller fel med det alls. Det känns även lite löjligt att folk fortfarande blir chockade när de ser två tjejer eller två män pussas, jag trodde vi hade gått förbi det stadiet. Jag kan tipsa om fler filmer med gay-kärlek i, Brokeback Mountain, Saló, My own Private Idaho är några väldigt bra filmer.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: matilda

Okej =)

2010-03-03 @ 14:03:02
URL: http://qwentus.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ascool design måste jag säga!

2010-03-03 @ 14:12:50
URL: http://missmattis.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0