Annonser från BloggPartner

Finding Neverland

Hej alla läsare!

Jag har precis sett klart på Finding Neverland. Den handlar om pjässkrivaren J.M. Barrie och uppkomsten utav hans böcker. Han lär känna en änka med fyra barn och låter sig inspireras till att skriva olika historier, speciellt en historia. nämligen Peter Pan. Samtidigt som han lär känna denna familj bättre, så försämras hans relation till sin fru. Även om det är en film fylld med fantasi, så tar den även upp ämnet sorg. Om hur människor använder fantasin för att fly våran verklighet. Filmen kretsar också kring en utav pojkarna, Peter som påverkas mest utav allt detta. Det visar hur olika människor påverkas av sorg och främst hur det kan påverka barn.

I huvudrollerna finns Johnny Depp och Kate Winslet, som spelar riktigt bra som vanligt. Denna film vann även en oscar för bästa originalmusik och det förtjänade den verkligen, för musiken är riktigt vacker. Hela filmen är vacker och fin, men även lite jobbig. Både jag och Alex har denna på blu-ray och det var kul att äntligen få se denna. Jag rekommenderar denna till alla.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

det förstår jag (: vad gör du ikväll sötnos?

2010-03-23 @ 18:56:11
URL: http://frokenbitterfitta.devote.se
Postat av: LINDEROTH

Väldigt berörande film, jag älskar den!

2010-03-24 @ 17:11:57
URL: http://dlinderoth.blogg.se/
Postat av: Jonna

Den såg jag på TV för ett tag sen. Jättefin :D

2010-03-25 @ 20:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0