Annonser från BloggPartner

Bad Taste

Hej alla läsare!

Vad gör ni? Jag har hållit på med ett bildmanus och fixat lite annat. Har även städat här hemma. Bad Taste är en film som jag gillar väldigt mycket och det var även Peter Jacksons första riktiga film. Jag har alltid tyckt om Peter Jacksons äldre splatter filmer än hans senaste filmer, fast jag gillar hans nya filmer också, men inte lika mycket.

Filmen handlar om några utomjordingars ankomst till våran lilla blåa planet, men de är inte fred de är ute efter utan att mala, stycka och ta med sig vårt kött till deras planet så att det kan säljas som rymdburgare till en intergalaktiskt fast food-kedja, men hoppet är inte helt ute, utan ett gäng UFO-jägare gör allt för att sätta stopp för utomjordingarnas plan. Låter det knäppt? Ja det är knäppt, roligt och grymt underhållande.

Visst ser man att det är riktigt amatörmässigt, men det är en del utav dens charm. Effekterna är handgjorda och sådant uppskattar jag väldigt mycket. Jag såg dokumentären till denna som heter Good taste made bad taste och den var riktigt intressant. Peter Jackson pratade om hur de hade gjort allt i filmen. Peter Jackson medverkar även i filmer och de flesta skådespelarna i denna film gör flera roller. Finns många roliga scener, men en är att Peter Jacksons karaktär slår i huvudet och en bit utav hjärnan faller ut, men pressar tillbaka den med hjälpt utav att spänna fast ett skärp runt huvudet och det blir en kamp mellan att hjärnbiten vill ut och att Peter Jackson vill ha kvar den. Kolla in trailerna här nedanför.


300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Pussybear

Åååh, såg denna klassiker när jag var 10 år, en av de första splatterfilmerna jag sett och den var såå kul ^^

Vi hade special edition på VHS kommer jag ihåg, där dokumentären var med ^^

2010-03-08 @ 22:16:11
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/
Postat av: Sofia Werlin - viktminsking

SV: det är så himla jobbigt, man kommer aldrig komma bort från sötsuget även om man bara äter frukt. Och jobbar man i butik som jag gör finns där tyvörr många frestelser..

2010-03-08 @ 23:03:43
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Kicki

Denna film älskar jag :D Älskar den scenen när han landar på fågeln och tror att den hjärna är hans xD

2010-03-08 @ 23:10:26
URL: http://loeria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0