Annonser från BloggPartner

Repulsion

Hej alla läsare!

Igår såg jag på Repulsion som jag har velat se väldigt länge och den var väldigt bra. Den handlar om en ung kvinna Carol (Cathrine Deneuve) som blir lämnad ensam i lägenheten efter att hennes syster åker bort på semester med en man. Det är då hennes paranoia eskalerar och hon isolerar sig i sin lägenhet för att fightis mot allt det sexuella som hon avskyr.

Jag gillade stämningen och hur Carol sakta men säkert blev mer och mer paranoid. Det började med att hon såg sprickor överallt och att sexuella förhållanden verkligen fick henne att må illa, men övergick sedan till mer drastiska handlingar. Jag tycker att detta är den bästa Polanski filmen enligt mig och jag hoppas att få se fler såna här filmer. Jag levde mig verkligen in i hennes situation och kände själv hennes paranoia och hur ingen någonsin skulle kunna förstå henne.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0