Annonser från BloggPartner

Delikatessen

Hej alla läsare!

I en obestämbar nära framtid har civilisationen klappat ihop. Mat finns inte att köpa för pengar -det är ärtor och linser som gäller för hårdvaluta. I ett fallfärdigt hyreshus bor en samling, minst sagt, udda figurer. Den ena knäppare än den andra. Och så den råbarkade slaktaren förstås. Han med köttbutiken "Delikatessen" i bottenvåningen. På något underligt sätt lyckas han alltid förse sina kunder med både innanlår och korv och när den nya hyresgästen kommer dit så vet han inte vad som väntar honom, för visst har slaktaren planer för honom..

Samma regissör som har gjort Amelie från Montmartre och det märks för ljudet är oerhört viktigt i denna film, precis som i hans andra filmer. Ljudet gör väldigt mycket i filmen och stärker många saker. Jag har velat se denna i flera år och vet inte varför jag har väntat så länge innan jag såg den. Den var riktigt bra och skådespelerna gjorde mycket bra jobb. Jag gillar hans filmer och tycker om allting som är absurd i denna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Pussybear

Oj vad mycket du skrev om den här filmen :) Har sett den, men kommer tyvärr inte ihåg så mycket :///

Måste se om den snart!



KRAM

2010-06-01 @ 13:47:17
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0