Annonser från BloggPartner

Autopsy

Hej alla läsare!♥

Igår såg jag Autopsy, den handlar om ett gäng unga människor som precis har festat. Senare på natten hamnar de i en bilolycka och råkar köra på en man. Ambulansen kommer och hämtar in allihopa till ett sjukhus, men efter en stund börjar de ana att något står fel med sjukhuset. Det finns knappt några patienter och personalen beter sig konstigt..

Denna är en utav filmerna i After dark horror fest (8 films to die for) tredje säsongen tror jag om jag inte har helt fel. De filmerna brukar inte vara särskilt bra, men denna lyckades faktiskt. Sjukhusstämningen är ganska creepy, tomma mörka korridorer som är belyst precis rätt. Det känns även som att detta var en liten hyllning till Dario Argentos Suspiria, med tanke på hur de använde färg och belysning. I sista scenen användes även en brandsläckare på ett brutalt sätt, som påminner om Irreversiblé och jag gillade det. Den är blodig och ungdomarna är inte irriterande eller personlighetslösa. Visst filmen är inte helt felfri, men jag ska inte klaga för mycket. Tack för en film i serien som är bra. Definitivt en stark trea.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: Selina

Tack för tipset!

Denna filmen måste jag se för det va längesedan man fick bli skrämd ordentligt!



//Love Selina

2010-06-18 @ 19:29:33
URL: http://loveselina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0