Annonser från BloggPartner

4bia

Hej alla läsare!

I fredags kollade jag och the gang på en film som hette 4bia. Vi hade ingen som helst aning om vad det var för film, men vi började kolla ändå. Den involverar fyra olika skräckhistorier. Den första handlar om en tjej med ett brutet ben som sitter ensam i sin lägenhet varje dag. En dag får hon ett sms från ett ökänt nummer och börjar smsa tillbaka med personen, men allting blir mycket obehagligt, till den punkten då hon fruktar för sitt liv. Den andra historien handlar om ett gäng ungdomar som råkar döda en annan kille från skolan, men en dag kommer killen tillbaka och kräver ut sin hämnd. Den tredje historien handlar om fyra killar som campar och en utav dem drunknar, men när han kommer tillbaka är det någonting konstigt med honom. Den fjärde handlar om en flygvärdinna som tvingas att ensam betjäna en prinsessa vars man hon ligger med och prinsessan är ute efter hämnd.

När jag först började kolla så tänkte jag att det skulle bli en typisk asiatisk skräckfilm, men denna lyckades faktiskt vara originell och skrämma mig några gånger. Det är ganska svårt att skrämma mig så jag blev positivt överraskad. Jag gillade första och sista historien bäst, de lyfte verkligen upp hela filmen. Om ni gillar asiatiska skräckfilmer så kommer ni nog att gilla denna.

300 x 250  uggs FB
Annonser från BloggPartner


Kommentarer
Postat av: (Eyeless)

Håller helt med om vad du skriver! Däremot vågade jag inte ge den en fyra, men åtminstone en stark trea får den :)



KRAM

2010-06-20 @ 15:22:46
URL: http://thateyelessentity.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0